O projekte
Prezentácia pre materské školy zapojené do národného projektu.
Dňa 1.2.2013 bol spustený nový národný projekt
„INKLUZÍVNY MODEL VZDELÁVANIA NA PREDPRIMÁRNOM STUPNI ŠKOLSKEJ SÚSTAVY“,
ktorý implementuje: |
Metodicko-pedagogické centrum, Ševčenkova 11, P.O.BOX 58, 850 05 Bratislava 55, |
spolufinancovaný fondom: |
Európsky sociálny fond, |
v operačnom programe: |
Vzdelávanie, |
prioritná os: | 3 Podpora vzdelávania osôb s osobitnými vzdelávacími potrebami, |
opatrenie: | 3.1 Zvyšovanie vzdelanostnej úrovne príslušníkov marginalizovaných rómskych komunít, |
trvanie: | 34 mesiacov (30.11.2015) |
Cieľ projektu
Cieľom projektu je skvalitniť profesijné kompetencie pedagogických a odborných zamestnancov podieľajúcich sa na edukácii detí pochádzajúcich z marginalizovaných rómskych komunít a tým podporiť ich sociálnu inklúziu na predprimárnom stupni školskej sústavy.
Cieľová skupina:
-
500 pedagogických zamestnancov (ďalej len PZ),
-
z toho 110 pedagogických asistentov,
-
200 zamestnancov štátnej správy a samosprávy pracujúcich s MRK,
-
50 odborných zamestnancov (ďalej len OZ),
-
2 000 detí pochádzajúci z MRK,
-
500 rodičov detí pochádzajúcich z MRK.
Komu je projekt určený
Projekt je určený pre materské školy, v Trnavskom, Trenčianskom, Nitrianskom, Žilinskom, Banskobystrickom, Prešovskom a Košickom kraji a bude implementovaný na vybraných materských školách, ktoré majú detí pochádzajúce pochádzajúcich z marginalizovaných rómskych komunít (ďalej len MRK), resp. sú umiestnené v lokalite/obci, v ktorej žijú príslušníci MRK.
Riadenie projektu
Koordinácia a implementácia národného projektu (ďalej len NP) je zabezpečená prostredníctvom regionálnych projektovích kancelárií v Prešove a v Banskej Bystrici.
Udržateľnosť projektu
Efektívna implementácia Inkluzívneho modelu vzdelávania (ďalej len IMV) a následná udržateľnosť projektu je zabezpečená nasledujúcimi aktivitami:
-
Projekt a jeho výstupy budú poskytnuté ako príklad dobrej praxe tým materským školám, ktoré navštevujú deti z MRK resp., ktoré sa nachádzajú v obciach/mestách s výskytom MRK.
-
Zárukou udržateľnosti budú vyškolení PZ a OZ ako aj materiálno-technické vybavenie ostávajúce v zapojených MŠ (interaktívne systémy, didaktické vybavenie).
-
Generovanie pridanej hodnoty vo výsledkoch aktivít aj po ukončení projektu je založené aj na vytvorenom legislatívnom prostredí (obsah Štátneho vzdelávacieho programu, ďalej len ŠVP) a aktívnej participácii všetkých zúčastnených strán.
-
PZ a OZ, ktorí absolvujú vzdelávanie v rámci projektu, budú schopní ako multiplikátori na svojich školách a organizáciách podporovať inklúziu detí z MRK.
Hlavné aktivity projektu