Zrealizované aktivity a podaktivity NP MRK 2 (aktualizácia k januáru 2014)
-
Do NP MRK 2 bolo vybratých a na základe vzájomnej zmluvy zapojených 110 materských škôl, na výbere sa spolupodieľal Úrad splnomocnenca vlády SR pre rómske komunity.
-
Realizované pracovné stretnutia projektovej kancelárie NP s riaditeľkami materských škôl a ich zriaďovateľmi za účelom podrobného vysvetlenia cieľa národného projektu, realizácie jeho aktivít a podaktivít v Prešove a v Banskej Bystrici.
-
Distribúcia podporného kancelárskeho materiálu pre materské školy.
-
Vytvorený katalóg didaktických balíčkov, z ktorého si všetky materské školy zapojené do NP vybrali didaktické, športové, umelecké a socializačné prostriedky podľa vlastných potrieb. Výber prostriedkov bol sumarizovaný a sfinalizovaný.
-
Vytvorená, oponovaná a obhájená Analýza vzdelávacích potrieb pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov pracujúcich s deťmi z MRK, ktorá bola realizovaná formou kvalitatívnych a kvantitatívnych metód.
-
Podľa výsledkov zistení z analýzy vzdelávacích potrieb pedagogických zamestnancov bol vytvorený inovačný vzdelávací program pre pedagogických zamestnancov, ktorý je v akreditačnom konaní. Realizácia kontinuálneho vzdelávania pedagogických zamestnancov je pripravená. Tvorba 3 učebných zdrojov k inovačnému vzdelávaniu je vo finálnej podobe.
-
Vytvorený, oponovaný a obhájený dokument Podpora inkluzívneho modelu vzdelávania pre potreby predprimárneho stupňa školskej sústavy. Súčasťou dokumentu je Model tvorby inkluzívne zameraného Školského vzdelávacieho programu a princípy jeho tvorby, ktorý bol poskytnutý všetkým materským školám zapojených do NP.
-
Od septembra 2013 refundácia miezd 110 pedagogickým asistentom, ktorí priamo pracujú s deťmi z MRK a ich rodinami. Z celkového počtu asistentov je 80 %, ktorí ovládajú a prakticky používajú rómsky jazyk aj vo výchovno-vzdelávacom procese.
-
Vytvorené zadávacie podmienky pre tvorbu osvetového programu pre rodičov detí z MRK a zriaďovateľov a zástupcov samosprávy.
-
Zmapované lokality pre potreby hradenia dopravného/doprovodu detí z MRK do materských škôl.
-
Vytvorené nástroje a indikátory pre potreby evalvácie IMV.
-
Realizujeme evalvačný proces, ktorý mapuje inkluzívne vzdelávanie v materských školách (zisťovanie a spracovanie vstupných údajov), prebieha príprava na ďalší evalvačný proces v materských školách.
-
Preškolenie 37 konzultantov/tútorov IMV, príprava na priamu poradenskú činnosť materským školám pri implementácii IMV.